Pohjolan Mylly

Olemme Suomen reiluin mainostoimisto. Uskomme pitkiin asiakassuhteisiin, vastuulliseen kasvuun ja järkevään tekemiseen. Emme usko pikavoittoihin, pöhinään pöhinän vuoksi tai asiakkaan rahastamiseen. Reilulla asenteella varustetut ammattilaisemme löydät Helsingistä, Oulusta ja Vuokatista. Tervetuloa Pohjolaan.

EmediateAd

Pohjolan Mylly

Olemme Suomen reiluin mainostoimisto. Uskomme pitkiin asiakassuhteisiin, vastuulliseen kasvuun ja järkevään tekemiseen. Emme usko pikavoittoihin, pöhinään pöhinän vuoksi tai asiakkaan rahastamiseen. Reilulla asenteella varustetut ammattilaisemme löydät Helsingistä, Oulusta ja Vuokatista. Tervetuloa Pohjolaan.

EmediateAd

HOBBY DAYS

Keväällä 2015 Pohjolan Mylly konseptoi ja toteutti ilmeen ja materiaalit Hobby Hallin Hobby Days -myyntitapahtumaan. Kampanja näkyi laajalti verkossa, televisiossa, printissä sekä radiossa.

Suunnittelussa lähtökohtana oli luoda tapahtumaan rentoa vanhan ajan markkinahenkeä nykyaikaisella otteella. Kampanja erottui muusta tapahtumamainonnasta hyväntuulisuudellaan, viihdyttävyydellään ja leikkisyydellään. Sekä visuaalisessa ilmeessä että äänimaailmassa on havaittavissa vaikutteita suositusta 1970–80-luvun komediasarjasta.

SUNRISE-VIINIT

Pohjolan Myllyn ja Concha y Toro Finlandin yhteistyö alkoi marraskuussa 2014 Sunrise-viinien valtakunnallisella kampanjalla, joka näkyy laajasti verkossa, printissä sekä ulkomainonnassa.

"Olemme tekemässä ensimmäistä kertaa kokonaan Suomessa suunniteltua kampanjaa Concha y Toron viineille, joten tarve onnistua on vielä tavallistakin suurempi", sanoo Concha y Toro Finlandin brand manager Ilkka Perttu. "Valitsimme Pohjolan Myllyn kumppaniksemme, koska he onnistuivat luomaan täysin muusta viinimainonnasta poikkeavan virkistävän konseptin, josta näkyy heidän erinomainen ymmärryksensä alamme haasteista ja lainalaisuuksista."

GANCIA-KUOHUVIINIT

Gancia on ensimmäinen italialainen kuohuviini ja yksi maailman ostetuimmista kuohuviinimerkeistä. Pohjolan Myllyn ja Gancia-kuohuviinejä maahantuovan Interbrands Wines & Spiritsin tiet kohtasivat keväällä 2015.

Pohjolan Myllyn tavoitteena oli luoda Gancialle pitkäkestoinen ja personoitu mainonnanlinja, joka puhuttelee kohderyhmiä suoraan. Ajankohtaisiin ilmiöihin nopeasti reagoimisesta tuli olennainen mutta haasteellinen osa kampanjaa. Yksinkertaisessa konseptissa Gancialle annettiin rooli hyvän hengen luojana ja hyvien uutisten välittäjänä.

Gancia-kampanja on lähellä ihmistä. Maljoja nostetaan perinteisesti syntymäpäivinä, vappuna ja valmistujaisissa, mutta pieniä hyviä asioita tapahtuu joka päivä ihan tavallisessa arjessa – sitähän sopii juhlistaa.

VUOKATTI

"Pohjolan Mylly on reilu ja luotettava yhteistyökumppani, jolla on erittäin vankka kokemus matkailualueiden markkinoinnista", toteaa Vuokatin Matkailukeskus Oy:n toimitusjohtaja Ilkka Suutarinen.

Pohjolan Mylly on vastannut Vuokatin yhteismarkkinoinnin hallinnasta ja toteutuksesta vuodesta 2000 alkaen. Työhön on kuulunut kaikkea strategisen tason suurista valinnoista aina päivittäiseen operatiiviseen tekemiseen ja käytännön toteutukseen. Vuosien varrella Pohjolan Mylly on luonut Vuokatille myös menestyksekkään tapahtumastrategian ja tuottanut lukuisia Vuokatin tapahtumia.

Matkailualueen markkinointi ja kehittäminen ovat pitkäjänteistä toimintaa, jossa on osattava tehdä myös nopeita päätöksiä.

"Pitkä yhteistyö on ollut meille huoleton valinta, sillä Pohjolan Myllyn ammattitaitoinen ja luova tiimi on vienyt Vuokattia eteenpäin vuosi vuodelta", kertoo Suutarinen tyytyväisenä.

TOTO

”Mainostoimistoa valittaessa meille oli tärkeää, että saamme yhteistyökumppaniksi toimiston, joka ymmärtää rahapelien, tapahtumien ja urheilun päälle. Pohjolan Myllyssä nämä ehdot täyttyivät.”

Näin totesi Fintoton markkinointipäällikkö Tero Vienonen. Tuumasta toimeen Mylly tarttuikin ja veimme läpi vuoden 2012 aikana Toton historian suurimman brändiuudistuksen. Loimme hevosurheilulle uuden ilmeen ja kerroimme uudistuksen vahvan tarinan avulla. Tv-spotti ansaitsi Kuukauden Parhaat Sekunnit -palkinnon. Hevosvoimat pelissä -slogan valittiin vuoden parhaaksi iskulauseeksi.

ANGRY BIRDS VUOKATISSA

Joulukuussa 2012 Vuokattiin avattiin maailman suurin Angry Birds Activity Park, jonka markkinoinnista Pohjolan Mylly on vastannut puistoidean ensiaskeleista lähtien.

Yli 8700 m2 aktiviteettipuistolle on tehty töitä markkinointistrategiasta suunnitelmiin ja valmiisiin materiaaleihin aina tv-mainoksesta printteihin, tiedotteisiin ja kotisivuihin. Koko perhettä liikuttamaan luotu uudenlainen elämyspuisto tavoitti kohderyhmänsä ja ylitti ensimmäisenä toimintavuotena 100 000 kävijän tavoitteensa. 

Myllyn käsialaa on myös aktiviteettipuiston yhteydessä toimivan Robson’s-ravintolan visuaalinen ilme. 

SUPERPARK

SuperPark Oulu on Suomen liikuttavimpia sisäaktiviteettipuistoja. Huikea elämyskeskus avattiin keväällä 2014.

Olemme olleet mukana luomassa SuperParkin brändiä, tekemässä huikeaa avajaismarkkinointia sekä toteuttamassa liikuttavaa markkinointiviestintää. Hoidamme SuperPark Oulun markkinoinnin aina suunnittelusta toteutukseen sekä digitaalisissa kanavissa että printtimediassa.

Myös SuperPark Oulun katon alla toimivat Scoottikauppa.fi sekä Ravintola Robson’s ovat saaneet brändi-ilmeensä Myllyn toimesta.

ASIAKKAITA, JOIDEN KANSSA TEEMME JA OLEMME TEHNEET YHTEISTYÖTÄ

Johtajatiimi.png Exel.png pohjolan_mylly_referenssi_cupori.png pohjolan_mylly_referenssi_fortum.png pohjolan_mylly_referenssi_oppohjola.png pohjolan_mylly_referenssi_ratia2.png pohjolan_mylly_referenssi_alekstrapng.png pohjolan_mylly_referenssi_upm10.png pohjolan_mylly_referenssi_tahko.png pohjolan_mylly_referenssi_renforssinranta.png pohjolan_mylly_referenssi_oralb.png pohjolan_mylly_referenssi_fondberg.png pohjolan_mylly_referenssi_laatutakuu.png pohjolan_mylly_referenssi_efecte.png pohjolan_mylly_referenssi_alexandria.png pohjolan_mylly_referenssi_anglonordic.png logo-videra.png logo-lappset.png logo-aitotalo.png pohjolan_mylly_referenssi_robson.png logo-tiivi.png logo-karpat.png logo-toto.png logo-ruka.png logo-avainlippu.png logo-activity-park.png pohjolan_mylly_referenssi_visitoulu.png logo-sj.png logo-helsinkicup.png pohjolan_mylly_referenssi_ski_fi.png logo-vuokatti.png logo-pohjolanmatka.png logo-gosaimaa.png logo-syote.png logo-ukkohalla.png logo-kaisanet.png logo-superpesis.png logo-eon.png logo-holdayclub.png logo-metsa?hallitus.png logo-genelec.png logo-iltalehti.png pohjolan_mylly_referenssi_visitdenmark.png

Myllärit

Juha Tanskanen

omistaja & toimitusjohtaja

Juha on markkinoinnin ja mainonnan moniottelija, jonka kädenjälki näkyy muun muassa lukuisten urheilujoukkueiden ja matkailualueiden toiminnassa. Vapaalla Juha harrastaa pesäpalloa joukkueensa Sotkamon Jymyn kautta sekä rakentaa valtakunnallista SuperPark-ketjua.

contact-tel contact-email

 

petri-matero

Petri Matero

luova johtaja & osakas

Petri on vahvimmillaan urheilu- ja vapaa-ajan markkinoinnissa. Petri on ollut rakentamassa Suomen tunnetuimpien matkailualueiden brändejä sekä konseptoinut ja konsultoinut urheilujoukkueiden, -järjestöjen ja välinevalmistajien markkinointia. Harrastuksenaan Petri kilpailee rata- ja maantiepyöräilyn elite-luokassa sekä pyörittää bändihommia.

contact-tel contact-email

 

oskari-oikarinen

Oskari Oikarinen

asiakkuusjohtaja

Oskari vastaa Kainuun yksikön liiketoiminnasta ja henkilöstöstä. Uran kohokohtia ovat olleet muotoiluyhteistyö Ristomatti Ratian kanssa ja MBA-tutkinto keväällä 2014. Henkilökohtaisia kiinnostuksen kohteita ovat hyvä ruoka, viinit ja vintage-esineet. Harrastuksina veneily, kalastus ja savusaunan lämmittäminen.

contact-tel contact-email

 

jouni-ketola

Jouni Ketola

asiakkuusjohtaja

Jouni vetää Oulun yksikköä ja vastaa Oulun talousalueen asiakkuuksista. 20-vuotisen uransa aikana Jouni ollut mukana lukuisissa projekteissa matkailu-, elintarvike, -metsä, ja rakennusteollisuudessa. Harrastuksenaan Jouni viettää aikaa luonnossa kameran, virvelin, repun tai marjaämpärin kanssa.

contact-tel contact-email

 

Tommi Mustonen

Tommi Mustonen

luova johtaja

Tommilla on kansainvälistä kokemusta mainonnan ja digimarkkinoinnin alueelta. Palvelujen konseptointi ja brändinrakennus ovat hänelle ominta pelikenttää. Vapaa-aikanaan Alpeilla kuin kotonaan. Kesäisin Etelä-Suomen maantiet tulevat tutuiksi fillarin päällä.

contact-tel contact-email

 

petri-huovinen

Petri Huovinen

kehitysjohtaja

Petri on mukana viemässä Myllyn BtoB-asiakkaiden liiketoimintaa kasvu-uralle konsultoimalla liiketoimintajohtoa uusissa liiketoimissa ja viilaamassa olemassa olevia. Vapaa-ajalla aktiivisen pesäpallon seuraamisen lisäksi Petrin intohimona on liiketoimintakonseptien tutkiminen ja opiskelu.

contact-tel contact-email

 

Markku Ylisirniö

ad

Markku on erikoistunut yritysilmeisiin. Erityisesti hän nauttii hyvästä typografiasta. Vapaa-aikanaan Markku rentoutuu Xboxin ääressä joko pelaten tai katsoen elokuvia - sikäli kun ei ole kuljettamassa poikiaan jalkapallon perässä.

contact-tel contact-email

 

Tuomas Kotialho

ad

Tuomaksella on mainosalan kokemusta eri toimistoista useiden vuosien ajalta. Myllylle toimiston ainoa lahtelainen saapui parisen vuotta sitten. Tuomas on idearikas ja muuntautumiskykyinen AD. Työajan ulkopuolella Tuomas bodaa, keskittyy bändihommiin ja jalkapallokiihkoiluun.

contact-tel contact-email

 

Riikka Haaksiala

copywriter

Riikan mielestä sanoissa on voimaa. Hän muovaa asiakkaan toiveet sanoiksi ja valmiiksi kokonaisuuksiksi niin printtiin kuin digitaalisiin kanaviin. Luovimmat otsikot Kouvolan kotikonttorilta työskentelevä kirjoittaja löytää lenkkipolulta. Vapaa-aikansa Riikka viettää perheen ja urheilun parissa.

contact-tel contact-email

 

Paula Laitinen

graafinen suunnittelija

Paula on kokenut suunnittelija, joka vie kaikki työt kunniakkaasti maaliin ja paiskii siksi hommia useiden asiakkuuksien parissa. Häneltä hoituu niin ideointi kuin käytännön huolellinen toteutus. Työajan ulkopuolella Ruoholahden rakastetuin graafikko tanssii, lukee Christien dekkareita ja ulkoiluttaa maailman parasta Frank-koiraa.

contact-tel contact-email

 

Mikko Niskanen

asiakkuusjohtaja

Parikymmentä vuotta alalla on kerryttänyt Mikolle kokemuksia useilta toimialoilta ja tutustumisen mm. puoliautomaattihaitarin ja spektrometrikameran toimintaperiaatteisiin. Myllärinä myynti, markkinoinnin suunnittelu sekä asiakkuuden ja projektin hallinta kuuluvat toimenkuvan ytimeen. Tuotteistus ja hakukoneita kosiskeleva lähestyminen ovat myös lempipuheenaiheita.

contact-tel contact-email

 

Päivi Kyllönen

projektipäällikkö (opintovapaalla)

Päivin parinkymmenen vuoden kokemus alalta sisältää projektien hallinnan lisäksi sisällön tuottamista eri medioihin. Projektit urheilusta it-alaan ja yhteismarkkinoinnin operaatioihin hoituvat kokemuksella. "Aina tulossa tai menossa" kuvaa Päivin liikunnallisia harrastuksia, joita täydentävät perheen villakoirat.

Timo Ketola

graafinen suunnittelija

Timo tekee taidokkaasti taitot lehtiin, loihtii ilmeet mainoksiin ja tuotegrafiikoihin, piirtää kuvituksia ja uudistaa brändi-ilmeitä. Timon löytää vapaa-ajalla hämyisistä musiikkiluolista.

contact-tel contact-email

 

Inga Ärnfors

projektipäällikkö

Inga on lähtöisin Raumalta, joten pitsinnypläyksen kautta lankojen käsissä pitäminen myös projekteissa käy leikiten. Hänen erityisosaamistaan ovat tapahtumatuotanto ja sosiaalinen media. Ingalle tärkeitä asioita ovat terveys sekä ystävien ja läheisten rakkaus ja tuki. Motto: Winners never quit, quitters never win!

contact-tel contact-email

 

Jere Valkonen

graafinen suunnittelija

Digitaalisiin kampanjoihin, verkkosivujen rakenteisiin ja visuaaliseen ilmeeseen erikoistunut Jere hoitaa vankalla kokemuksella ja taidolla kaikki projektit. Ei harrastuksia – vain elämää.

contact-tel contact-email

 

Sanna Räsänen

projektipäällikkö

Sanna pitää projektien langat käsissä ja aikataulut hallinnassa varmalla otteella. Tällä Trivial Pursuitin mestarillla on monipuolista kokemusta kansainvälisistäkin töistä ja parhaimmillaan hän on pienessä kiireessä. Sanna tykkää eniten maailmassa omasta perheestään, hyvästä ruoasta ja kirjoista. Liikkuminen on latautumista. "Kyllä tästä hyvä tulee!", sanoo Sanna.

contact-tel contact-email

 

Miina Lukkari

graafinen suunnittelija

 

contact-email

 

Markku Mustonen

digisuunnittelija

 

contact-tel contact-email

 





Juha Tanskanen
toimitusjohtaja
+358 40 0415 563
Vuokatti
Oskari Oikarinen
asiakkuusjohtaja
+358 50 5906 605
Vuokatti
Jouni Ketola
asiakkuusjohtaja
+358 40 5960 100
Oulu
Petri Matero
luova johtaja, osakas
+358 44 3737 376
Helsinki
Tommi Mustonen
luova johtaja
+358 40 8460 801
Helsinki

HELSINKI
Itämerenkatu 1, 00180 Helsinki
+358 44 3737 376
Google Maps

OULU
Tyrnäväntie 16, 90400 Oulu
+358 40 5960 100
Google Maps

VUOKATTI
Lastaajantie 3, 88610 Vuokatti
Google Maps

VERKKOLASKUT
Verkkolaskuosoite: FI0846000010463285
Operaattori: Säästöpankki Optia (ITELFIHH)
Aineistomuoto: Finvoice
Laskutusosoitteet (pdf)

TALOUSHALLINTO
Sami Mähönen
+358 45 1500 390
taloushallinto@mylly.fi

Sähköpostiosoitteemme ovat muotoa
etunimi.sukunimi@mylly.fi

Päivi Kyllönen
projektipäällikkö
Opintovapaalla
Tuomas Kotialho
ad
+358 50 4085 585
Helsinki
Markku Ylisirniö
ad
+358 40 0215 924
Oulu
Sanna Räsänen
projektipäällikkö
+358 50 5947 669
Oulu

Mikko Niskanen
asiakkuusjohtaja
+358 40 709 3203
Oulu

Outi Hyvönen
tuottaja
Opintovapaalla
Timo Ketola
graafinen suunnittelija
+358 40 8268 328
Helsinki
Paula Laitinen
graafinen suunnittelija
+358 50 5476 849
Helsinki
Petri Huovinen
kehitysjohtaja
+358 40 7774 775
Vuokatti
Jere Valkonen
graafinen suunnittelija
+358 40 8473 863
Helsinki
Nina Kohonen
graafinen suunnittelija
Opintovapaalla
Miina Lukkari
graafinen suunnittelija
Vuokatti
  Markku Mustonen
digisuunnittelija
+358 50 3630 028
Riikka Haaksiala
copywriter
+358 40 0816 086
Oulu
         
         

HELSINKI
Itämerenkatu 1, 00180 Helsinki
Gsm +358 44 3737 376

OULU
Tyrnäväntie 16, 90400 Oulu
Gsm +358 40 5960 100

VUOKATTI
Lastaajantie 3, 88610 Vuokatti

VERKKOLASKUT
Verkkolaskuosoite: FI0846000010463285
Operaattori: Säästöpankki Optia (ITELFIHH)
Aineistomuoto: Finvoice
Laskutusosoitteet (pdf)

Yhteydenotto


Nimesi


S-posti


www